A magyar kávépiac prémium szegmense is kell a Coca-Cola HBC-nek
2020. július 22. 09:57
Jövő májusra 20 százalékra növelné piaci részesedését a Coca-Cola HBC Magyarország a magyar kávépiac prémium szegmensében a Costa Coffee-val történt bővülésével – mondta Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkohol portfólió vezetője.
2020. július 22. 09:57
4 p
0
0
1
Mentés
Prodromos Nikolaidis, a 28 országban jelen lévú Coca-Cola HBC csoport kávé igazgatója online prezentációjában ismertette, hogy a The Coca-Cola Company anyavállalat tavaly 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere, a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC értékesíti.
A vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót,
Magyarország pedig kulcsfontosságú a kávépiac,
kifejezetten biztató trendekkel – fűzte hozzá.
Vajda Márton elmondta, hogy terveik szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több mint kétharmada érkezik majd a kiskereskedelemből, míg a szálloda, étterem, vendéglátóipar (HoReCa) szektor és a munkahelyi kávézás adja a forgalom 30 százalékát. Több mint 1200 értékesítési ponton és több mint 200 vendéglátóegységben jelennének meg az idén.
Megjegyezte, hogy Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki.
A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik,
naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban.
Kitért arra is, hogy a dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat mintegy 1100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 ezer embernek biztosít munkát.
A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be az országban.
A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja évente 21,3 milliárd forint értékben.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 600 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A Coca-Cola HBC Magyarország tavalyi árbevétele 138 milliárd forint volt, 2018-ben 131 milliárd forintot ért el.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Már a drogériai termékekre is kiterjesztette a kormány az árrésstopot; a tisztálkodási szerek ára átlagosan 20-30 százalékkal csökkent, egyes árucikkeknél az 50 százalékot is meghaladta az áresés.
Az amerikai elnök szerint jó alkut kötött az ázsiai ország vezetőivel, hogy Kína ne kerüljön rossz helyzetbe, de a partnerei megszegték a megállapodást.
A patrióták előre fognak törni, noha erővel próbálják visszatartani őket – mondja Ben Shapiro. A CPAC Hungaryre látogató konzervatív amerikai politikai kommentátorral Orbán Viktorról, az orosz–ukrán háborúról és Donald Trump politikájáról is beszélgettünk.
Mit gondol az európai társadalom az unió teljesítményéről? Szükség van-e a tagországok szerint Ukrajna csatlakozására? Milyen megélhetési kihívásokkal szembesül a lakosság? Íme az Európa Projekt vizsgálat eredményei.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
B_kanya
2020. augusztus 07. 01:08
Azokért a homokolós plakátokért még sarokban vannak nálam.